Тема: Англія в ХІ- ХV ст. Вільгельм І Завойовник.
Мета: Пояснити, як розвивалася середньовічна Англія.
Вияснити причини нормандського завоювання Англії.
Розвивати вміння учнів готувати повідомлення і виступати з ними перед класом.
Виховувати учнів в дусі усвідомлення невиправдної шкоди війн для суспільного розвитку.
Обладнання: настінна карта, дидактичний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку
І. Структура навчальної діяльності.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
- Англосаксонські королівства.
- Англія і вікінги.
- Нормандське завоювання Англії.
- Перші Платангенети.
- «Велика хартія вольностей».
- Застосування англійського парламенту.
- Англія в ХІV ст.
- V. Закріплення нових знань.
- . Підсумки уроку.
- І. Домашнє завдання.
План уроку
І. Організація навчальної діяльності. Оголошую тему і мету уроку, а також завдання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання:
- Бліц-опитування:
- Яка династія прийшла на зміну Каролінгам? (династія Капетингів).
- Яким було становище Капетингів? (король не був господарем у країні, лише на Іль-де-Франс).
- Яким було становище тоді у Франції? (переживала господарське піднесення, успішно розвивалися с/г, ремесла).
- Якими були взаємини між феодалами і селянами? (Одні – пригнічували, інші – вимагали грошей).
- Чому суперникам у боротьбі Капетингів за об’єднання Франції стали англійські Платангенети?
- Які риси характеру мав Філіпп ІІ Август? (енергійність, обережність, віроломство).
- Що вам відомо про Правління Людовіка ІХ Святого?
- Хто такий Філіпп ІV?
- Назвати причини і привід до війни Столітньої?
- Розповісти про Жанну Д’арк.
- У якому столітті Франція стала однією з найбільш могутніх і централізованих держав Європи?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу:
- Англосаксонські королівства.
- розповідь учителя, за розповіддю записати:
а) Які традиції принесли з собою англосакси?
б) що було джерелами християнізації Англії?
- Англія і вікінги.
- опрацювати самостійно, дати відповіді на питання:
а) У якому році відбувся перший напад вікінгів на Британські острова?
б) Чому уессенський король Альфред одержав прізвисько Великий?
- Нормандське завоювання Англії.
- опрацювати самостійно, скласти чотири запитання.
- Перші Плантагенети.
- опрацювати самостійно, скласти історичний портрет (див. підручник, ст.298).
- «Велика хартія вольностей»
- робота з документом;
- опрацювати документ: «Витяг із Великої хартії вольностей»
а) Чому короля Іоанна прозвали Безземельним?
б) Коли було прийнято Велику хартію вольностей?
- Застосування англійського парламенту.
- опрацювати самостійно, виписати незнайомі слова і скласти з ними свої речення.
- Англія в ХІV ст.
- опрацювати самостійно, вправа «літописець» - записують матеріал, який запам’ятали.
- Війна Червоної та Білої троянд.
Вправа «Алгоритм»
- Дата
- Причини
- Привід
- Учасники
- Основні події
- Значення
- Наслідки
- V. Закріплення нового матеріалу:
- Опрацювати документ «Витяг із «Правди короля Альфреда» (див. підручник, ст.155).
а) У якому році відбувся перший напад вікінгів на Британські острова?
б) Яку державу утворили вікінги на території Англії?
в) Чому уессенський король Альфред одержав прізвисько Великий?
- Робота з ілюстраціями:
- Описати одну з ілюстрацій (див. підручник, ст.152-167).
- Порівняти історичні явища:
а) Столітня війна у Франції.
б) Війна Білої і Червоної троянд.
1) Визначте сутність кожної оцінки історичної події або явища.
2) На що спирався автор, даючи цю оцінку, і визначте об’єктивність його висновків.
3) Проаналізуйте наведені аргументиі логіку наведених доказів.
4) Зробіть свій вибір на користь однієї з наведених оцінок і поясніть, чому ви зробили саме такий вибір?
V. Підсумки уроку:
Розглянутий період став визначальним для розвитку Англії. У цей час відбувалося зміцнення королівської влади, що супроводжувалося появою станово-представницьких органів влади. У майбутньому вони відіграли важливу роль в історії Англії.
VІ. Домашнє завдання: §14. |