ОЗО НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»
с. Заброди
Логопедичне заняття на тему:
«Професія Художник. Диференціація звуків
Ж – З у словах»
Підготувала та провела:
логопед Борзовець Л.В.
Заброди - 2019
Професія художник. Диференціація звуків З- Ж у словах
Обладнання: картки із зображенням людей різних професій, пензлики, фарби, гуаш, берет, олівці, малюнки із зображенням сумного і веселого художника, картини із зображенням природи, людей та речей, малюнки, у назві яких є звуки Ж та З, прозора плівка, макет акваріума.
Мета: ознайомити дітей із професією художник, розповісти про речі, які необхідні для роботи художника; розвивати навички диференціювати слова із звуками Ж – З; розвивати вміння пальчикового малювання на прозорій плівці; вчити змінювати слова «один - багато»; виховувати вміння співпрацювати під час виконання колективної роботи.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
1. Психогімнастика «Іскорка добра»
Сьогодні я розповім вам історію про місто добра.
В одному місті жили добрі люди. Вонизавжди при зустрічідарували добро і тепло одне одному. А знаєте як? Дуже просто, коли вони простягали один одному руки, їхдолонькизустрічалися і між ними спалахувалакрихітнаіскорка, теплийпромінець. Вінбувтакий маленький, що не обпалював, а лишезігрівавдолоньки. Давайте і ми передамоодин одномупромінчик добра: протягнемодолоньки, подивимося один одному в очі і посміхнемося. У вас гарнийнастрій? Давайте поділимосясвоїмнастроєм.
А тепер моя історія про жителів добра триває. У цьомумістіживуть не тількидобрі, але і працьовиті люди. Кожен день вони ходять на роботу, у всіхїхрізніпрофесії. Я знаю, щоваші батьки тежпрацюють і у них є професія. Давайте згадаємо, де працюютьваші батьки та як називаєтьсяїхпрофесія.
2. Метод «Незакінченеречення».
Моя мама працює у …
3. Лото «Професії»
Коженіз вас маєкарткуіззображеннямлюдинипевноїпрофесії. Якщовивпізнаєтеїї за характернимиознаками – піднімайтекартку.
Різніпрофесії я знаю,
Та одну з них називаю.
Починаємо ми грати,
Намагайтесьвідгадати
Пилка, цвяхи, молоток
Рецепт, мікстура, пацієнт
Ніж, черпак, сковорода
Крейда, підручник, указка
Ножиці, фен, гребінець
Покупець, ціна, товари
Полотно, палітра, фарби
Тканина, ножиці, наперсток
Кермо, зупинка, пасажир
ІІ. Основна частина
Для того, щоб люди добре працювали, для них виготовилиінструменти та предмети, якіполегшатьїхпрацю.
Сьогодні ми завітаємо у гості до людини, яка користується у своїйроботі такими речами. Дітирозглядаютьречі та картинки: пензлики, фарби, гуаш, берет, олівці. Називаютьлюдиніякоїпрофесіївони належать.
На дошціприкріплениймалюнок, де зображенийсумний художник.
Діти, наш художник чомусьсумний. Давайте спробуємойогорозвеселити.
Заспіваємойомупісеньку жука: ж-ж-ж-ж…
Заспіваємойомупісеньку комарика: з-з-з-з…
Не вдаєтьсяпідняти художнику настрійпісеньками, тоді давайте подаруємойомуподарунки. Виконаємоартикуляційнівправи: цукерочка, млинець, смачневарення.
Наш художник розвеселився і до ласощів налив нам чаю учашечку (вправа чашечка), але чай трохигарячий, тому ми йогоостудимо (вправа остуди гарячий чай).
Художник запропонував нам піти разом із ним на гірку і поспускатися з неї (вправагірка), потімпогойдатися на гойдалці (вправагойдалка), пізнішепоїздити на конику (вправа коник). Але тут художник глянув на годинник (вправагодинник) і згадав, щопотрібноповертатисядодому, бо у ньогощебагато справ.
Давайте допоможемонашомухудожниковішвидшезавершитисвоїсправи.
Спочаткупотрібноприбрати у майстерні. Діти,зберітьречі, якірозкидав художник, посортуйтеїх і порахуйте. Окремоскладаютькартиниіззображеннямприроди, людей та речей.
А чизнаєтеви, діти, як називаютькартини, на якихзображеналюдина? Портрет. А на якихнамальована природа? Пейзаж. Художників, якімалюютьпортрети називаютьпортретисти, а які малюютьпейзажі - пейзажисти.
Вправа «Допоможемо художнику»
Наш художник намалював малюнки, у назві яких є звуки Ж та З. Але ці малюнки перемішалися. Давайте допоможемо художнику поділити малюнки на дві групи. Перша група – малюнки із буквою Ж, друга група – із буквою З
Вправа «Я художник»
Ми сьогодні теж побудемо художниками, але спочатку пригадаємо, як називаються кольори, бо справжні художники повинні їх знати.
Діти називають кольори, які показує логопед.
Зараз ми з вами заселимо акваріум малюнками рибок. Кожен обирає лише один колір, малює пальчиками рибку, а інші діти доповнюють малюнок різними кольорами. Домальовуємо водорості та камінчики.
Вправа «Один – багато»
Багаторізнихінструментівпотрібно художнику.
Пригадаймо, як говоримо про один і про багатоінструментів:
один пензлик, а багато…(пензликів)
один олівець, а багато…(олівців)
одна палітра, а багато…(палітр)
один мольберт, а багато (мольбертів)
одна картина, а багато (картин)
Вправа «Складирозповідь»
1.Хто такий художник? 2.Де він працює? 3. Що робить художник? 4.Які інструменти та обладнання потрібно йому для роботи? 5.Кому приносить користь його праця ,чим особлива професія художника?
ІІІ. Підсумок заняття
До кого в гості ми ходили?Чи сподобалося бути художниками? |