Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [1]
Управління [10]
Навчальна діяльність [6]
Наші досягнення [18]
Дошкільне виховання [85]
Бібліотека [13]
Правове виховання [15]
Учнівське самоврядування [18]
Музей [3]
Соціально-психологічна служба [24]
Цивільна оборона [4]
Медичний кабінет [65]
Інформація для батьків [20]
ЗНО [2]
Готуємось до ДПА [11]
Оголошення [17]
Наші випускники [4]
Методична робота [32]
Охорона праці [18]
Волонтерство [5]
Виховна робота [101]
Плани роботи [8]
Публічна інформація [4]
Сторінка логопеда [5]
Звітність [2]
Освітня програма [2]
харчування [2]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 101
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title
Block content
Block title
Block content

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання Календар України

Розвивальне заняття "Як знайти щастя"
10.01.2015, 22:51
Хід заняття.
1. Вправа «Ми схожі»
Мета: створити атмосферу довіри і з`єднання групи, зняти бар’єри.
Учасники тренінгу хаотично ходять по кімнаті і говорять кожному, хто йде назустріч дві фрази, які починаються зі слів:
- Ти схожий на мене тим, що … - Ти відрізняєшся від мене тим, що …
По закінченню проводиться обговорення, звертається увага на те, що було легко і що було важко зробити, які були відкриття. У висновках робимо заключення, що ми всі схожі між собою і в той же час різні, але ми маємо право на ці відмінності і ніхто не може заставити нас бути іншими.
2. Вступ «Поетична хвилинка»
Щастя — як мить, єдина мить,
Махне крилом — і пролетить...
Але в цю мить, коротку мить,
Було і сонце, і блакить.
Я, поки серцем не зачах,
Вкарбую їх в своїх очах.
Бо щастя мить — це для життя,
А вічність — це для забуття.
Кожний мріє бути щасливим, та ніхто до кінця не знає, як це зробити. Виявляється, одного бажання замало.
Знайти са¬мого себе – оце і є бути щасливим (Г. Сковорода).
4. Вправа «Подаруй свою радість»
Матеріали: музичний центр та диск із музикою Людвіга ван Бетховена «Сона¬та № 14».
Під музику пропонуємо всім присутнім закрити очі. Згадайте найприємніші хвилини свого життя. (Звучить музика)
- Розплющте очі, всміхніться та, назива¬ючи свого сусіда на ім'я, подаруйте йому цю радість. Починати висловлювання краще словами «Аби тобі було приємно так само, як мені, я дарую тобі...».
Підсумок. Цією вправою ми прагнули створити позитивний емоційний фон та довіру в групі.

5. Вправа «Розуміння щастя ви¬датними людьми»
Мета: розкрити поняття «щастя» за допомогою висловів видатних людей.
Пропонуємо вам аркуші паперу з висловами про щастя. Вдум¬ливо їх прочитайте. Дайте обґрунтовану відповідь: як ви розумієте поняття щастя в інтерпретації видатної особи, і чи погоджує¬теся ви з нею.
• Життя дається нам ненадовго, воно, саме по собі, і є найбільше щастя (С. Сергєєв-Ценський).
• Людину створено для щастя, як птаха для польоту (В. Короленко).
• Щастя подібне до нічного неба: немає такого кутка, в якому б око, яке видивляєть¬ся невпинно, не відкрило б зрештою якоїсь зірки (О. Фельє).
• Одна справа — знати витоки ріки Нілу і план лабіринту, а інша — розуміти суть щастя (Г. Сковорода).
• Оце і є бути щасливим — знайти са¬мого себе (Г. Сковорода).
• Щасливим є не той, кого таким вва¬жають інші, а той, хто сам себе щасливим вважає (Публілій Сір).
• Щастя полягає в тому, щоб займа¬тися тим, до чого людина має покликання (Л. Толстой).
• Як мені даровано багато,
Скільки в мене щастя, чорт візьми! —
На землі сміятись і страждати,
Жити і любить поміж людьми! ( В.Симоненко)
• 3 тобою жити на одній землі — Яке велике щастя! (О.Олесь).
• Щасливий той, хто бути сам собою може (Ф. Гагедорн).
• У щастя людського два рівних є крила: Троянди й виноград — красиве і корисне (М.Рильський).
• Щастя — це коли вранці хочеться йти на роботу, а ввечері — додому (Народна мудрість).
• Нам ніщо так не хочеться змінити, як звички інших (Марк Твен).
• Щастя — це коли у тебе є велика, міцна, турботлива, улюблена сім'я в іншому місті (Джон Берне).
• Родина — це група людей, яких єднають кровні зв'язки та сварять грошові питання (Етьєн Рей).
• Щасливий — той, хто має родину, і має, де пожалітися на неї (Жюль Ренар).

6. Інформаційне повідомлення
Фахівці стверджують, що доб¬рі справи позитивно впливають на наше психофізіологічне здоров'я. З'ясувалося, що стан людини, охопленої поривом доброти, організм сприймає як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних ре¬човин. Тому по-справжньому добрі люди набагато рідше хворіють. До того ж, у стані «пориву доброти» виробляються гормони, що активізують розумову діяльність і збуд¬жують творчий потенціал.
Пропоную відповісти на 12 тверджень тесту «Бути добрим вигідно», де ви зможете оцінити свій ступінь доброти. Довго не думайте, пам'ятайте, що перша відповідь, яка спала вам на думку, — найправильніша.
Якщо ви згодні з твердженням, відпові¬дайте «так», якщо не згодні — «ні». Коли закінчите, порахуйте кількість ствердних відповідей.
ТЕСТ «БУТИ ДОБРИМ – ВИГІДНО»
№ з/п Запитання анкети Відповідь
1 У тебе є гроші. Чи міг би ти витратити все на подарунки друзям?
2 Приятель розповідає про свої проблеми. Але це тебе не надто хвилює. Чи ти даси йому зрозуміти це?
3 Твій партнер по грі грає погано. Чи ти інколи піддаєшся, щоб йому було приємно?
4 Ти часто говориш людям приємні слова?
5 Ти не любиш злі жарти та розіграші?
6 Чи зможеш терпляче вислуховувати те, що тебе абсолютно не цікавить?
7 Ти доброзичлива людина?
8 Чи вмієш ти на практиці застосовувати свої здібності?
9 Чи не кидаєш гри, коли починаєш програвати?
10 Чи охоче виконуєш прохання?
11 Якщо ти впевнений, що правий, чи слухаєш співрозмовників?
12 Чи віджартовуєшся, коли з тебе насміхаються?
Сума ствердних відповідей
Які завдання було важко виконувати?
Інтерпретація результатів
10—12 відповідей «так» — ви доброзичли¬ва людина, намагаєтесь допомагати іншим, при цьому зважуєте всі за і проти.
6—8 відповідей «так» — ви не дасте обра¬зити себе, а також інших.
1—6 відповідей «так» — ви дуже любите себе.
Підсумок. З-поміж багатьох цінних рис доброта — основний показник розвиненості людяності. Тому необхідно у виховному процесі щодня, щогодини, усіма способами формувати її в дитячій душі. Успіх цієї важкої та важливої роботи багато в чому залежить від правильного уявлення про доброту всіх учасників виховання дітей.

7. Вправа «Блакитна крапелька фантазії»
Хотіли б ми цього чи ні, та життя сму¬гасте: за чорною смугою приходить біла і навпаки, тому наступна вправа допоможе вам втриматися на білій смузі життя та вміло долати труднощі. Не¬розумно бачити тільки одні сторони й не помічати інших, потрібно враховувати всю складність життя, щоб правильно стави¬тись до нього. Щастя вимірюється, у пер¬шу чергу, правильністю ставлення людини до нього, а також до себе, до оточення, до його «сюрпризів». Тому ми сьогодні з вами навчимося перетворювати мінуси на плюси, не зосереджуватись на поганому, вміти бачити добре та бути толерантними у стосунках.
Під музику пропонуємо вам на крапельках паперу намалювати малюнок на вільну тему зі свого життя.
Не хвилюйтеся, ніхто не буде оцінювати ваші вміння малювати, це витвір вашої фантазії. Тематика, форма, якість ви¬конання — довільна.
Прошу вас, не поспішайте, малюючи, не думайте про те, що сказали б інші, побачив¬ши ваш малюнок.

Якщо є частини малюнку, які не подо¬баються, не витирайте і не перемальовуйте, просто заштрихуйте. У житті так, як і на малюнку, бувають ситуації, які хотілося б за¬штрихувати, видалити зі свого життя і не ду¬мати про них, аби вони не заважали жити.
Вдивляючись у малюнок, дайте відповіді на запитання:
— Що вам найбільше сподобалося на цьому малюнку? Чому?
Не озвучуйте ту частину малюнка, яка не сподобалась, лише заштрихуйте чорним олівцем та зітріть її зі своєї уяви.
Підсумок. Така вправа розвиває вміння та навички звільнятись від неприємних ситуацій, регулювати свій емоційний стан.
8. Вправа «Як на долоні»
Дуже часто в жит¬ті ми потрапляємо у дрібні неприємні ситуації, до яких дехто ставиться аж занадто серйозно. Не варто!.. Потріб¬но вміти безболісно та вміло звільнятися від неприємних подій, вчасно відійти від про¬блеми. Цього ми навчимося з наступної вправи.
Заплющте, будь ласка, очі, витягніть руки вперед долоня¬ми вгору та уявіть ту неприємну ситуацію, яка не відпускає вас останнім часом. Потримайте її в руках, а тепер зробіть з нею, що хочете:
• зімніть;
• уявно пошматуйте;
• уявно спаліть;
• уявіть, що її вихопив із ва¬ших рук вітер;
• вона попливла з водою;
• її розмили дощові краплі.
Розплющте очі.
Підсумок. Ця вправа допомагає навчитися очи¬щувати свій внутрішній світ, звільнятися від неприємних ситуацій.

9. Притча «Дар»
Жила на світі одна маленька, але вже всім незадоволена дівчинка. Усе в неї було не так, як вона хотіла: й іграшок мало, і подарунки дарують не ті, і хлопчик гарненький за кіски смикає зовсім іншу дівчинку...
Щодня дівчинка мріяла, що зустріне чарівницю, котра перетворить її життя в казку.
Одного разу прийшла до неї чарівниця і сказала, що виконає будь-яке її бажання. Дівчинка дуже зраділа, але потім замислилася: бажань у неї було багато, і всі важливі. Дівчинка дуже довго думала, не в змозі вибрати лише одне. Тоді добра чарівниця сказала, що виконуватиме щодня одне бажання. Ще більше зраділа дівчинка: тепер усі її мрії здійсняться. Вона подякувала добрій чарівниці й побігла додому.
Відтоді щоранку дівчинка очікувала здійснення ще однієї мрії.
Минали дні, бажання втілювалися. Але дуже швидко дівчинка зрозуміла, що здійснення мрій не дарує їй тієї радості й щастя, на які вона розраховувала. Багато бажань приносили розчарування, а деякі навіть сум. Майже кожна мрія виявлялася порожнім капризом маленької дівчинки. Одержавши бажане, вона раптом розуміла, що хотіла зовсім не цього. Дівчинка ставала з кожним днем усе сумнішою. А незабаром вона зауважила, що боїться своїх бажань.
Тоді дівчинка пішла до доброї чарівниці й попросила забрати страшний дарунок. Дівчинка боялася жити, боялася прокидатися щоранку, очікуючи неминучого виконання чергової примхи. Плачучи, вона просила чарівницю виконати лише одне її бажання — щоб вона жила, як колись, і раділа життю. І щоб численні примхи залишалися лише бажаннями, з яких вона сама вибере, що захоче втілити у своєму житті.
Добра чарівниця поспівчувала, махнула чарівною паличкою і зникла. А дівчинка, щаслива та радісна, побігла додому. Вона знала, що тепер буде терпляче йти до своєї великої заповітної мрії, не розмінюючись на непотрібні примхи.

10. Вправа-релаксація «Кольоровий дощ»
Сядьте зручно. Заплющте очі. Розслабтеся та уявіть себе у знайомому місці на лісовій галявині. Відчуйте пахощі трави і квітів. Вас переповнює п'янкий аромат. Вам приємно.
Ви бачите яскраве, тепле сонце, блакитне небо. Ви відчуваєте тепло, яке пронизує все ваше тіло, пронизує наскрізь, воно скрізь і всюди. Ви чуєте спів солов'я, бачите мураш¬ку, що повзе по стеблині. Вам приємно.
Навкруги співають птахи. Ніщо не тур¬бує вас. Віє легенький вітерець, лагідно ку¬йовдить ваше волосся, приємно торкається шкіри.
Ніби пух кульбабки, розлітаються думки й турботи. Ви відчуваєте таку полегкість, що трава випростується під вами, а ви піднімаєтесь над галявиною, над лісом все вище і вище. Піднімаєтесь до хмаринок і зручно влаштовуєтеся на одній із них.
Зауважте, будь ласка: на пухнастій хма¬ринці поруч з'являються обриси малюнка, якого ви намалювали. Ви чітко бачите всі його контури, та над малюнком з'являється дощова хмара, і перші краплі падають на частину зображення, яку ви заштрихували чорним кольором. Частина малюнка стікає фарбами кольорового дощу та повністю зни¬кає з вашого життя.
А тепер повільно повертаємося до реаль¬ності. Розплющте очі.
Підсумок: Ми навчилися правильно оці¬нювати себе і свої сили, а також знімати психологічний дис¬комфорт.

11. Рефлексія «Коло вражень»
Мета: отримання зворотного зв'язку від учасників.
Відповіді на запитання:
- Що нового сьогодні я відкрив для себе?
- Що я відчував на початку заняття і зараз?
- Щоб ви хотіли побажати один одному після нашої зустрічі?
- Що я можу побажати колегам?
Любіть себе, та не безмежно,
Не бійтесь правди, хоч яка гірка,
Робіть з любов'ю все, та обережно,
І не лякайтесь сліз, що як ріка.
12. Вправа «Аплодисменти»
Ми з вами добре попрацювали. І на завершення я пропоную уявити на одній долоні посмішку, а на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-міцно поєднати в аплодисменти.
До нових зустрічей!
Категорія: Соціально-психологічна служба | Додав: Свєта
Переглядів: 603 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
ІСУО
  • Реєстрація до ДНЗ
  • Нові знання
  • Електронна атестація педагогічних кадрів
  • Випускникам
  • Реєстрація на ЗНО
  • Інформаційна сторінка
  • Тренувальне он-лайн тестування
  • Вступ до ВНЗ
  • Пошук
    Друзі сайту
  • сайт вчителя інформатики
  • районний відділ освіти
  • ВІППО
  • ВМАН
  • Сайт МОН