Мета: Розвивати мовлення, уяву, вміння працювати в команді. Закріплювати знання вихователів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання. Обладнання: ватмани, фломастери, картки із завданнями, кольоровий папір. Хід тренінгу: 1.Знайомство. Учасники заняття беруть кольоровий бейджик на власний смак і сідають. Пропоную кожному уявити себе квіткою, розповісти, якого вона кольору, де росте, що є навколо. Кожний учасник малює квітку, з якою себе асоціює, наприклад: «Сьогодні я привітна й ніжна,як ромашка,а завтра буду колючою, як троянда». Мова квітів: Айстра-сум; Акація - приховане кохання. Анемони - безпорадність. Барвінок - солодкий спогад, символ любові, шлюбу, вічності життя, безсмертя людської душі; пам'ять, стійкість. Безсмертник - здоров'я. Волошка - простота, ніжність, делікатність, довіра, витонченість. Гвоздика біла - смуток, довіра, чистота. Гвоздика червона - мужність, стійкість, палке кохання. Гладіолус - дружба, вірність, пам'ять, шляхетність. Дзвоники – балакучість, вдячність. Жоржини - визнання. Калина - кохання, незахищеність, смуток, символ дівочої краси й вірності. Конвалія - приховане кохання; щастя, яке повернулося; чистота, ніжність, вірність. Лілія біла - чистота, надія, юність, мир. Мак - краса, молодість, утіха. Мальва - краса, холодність, надія. Мімоза - сором'язливість. Нарцис - гордість, самозакоханість, сумне кохання, щасливий шлюб. Незабудка - "згадай мене", постійність, пам'ять. Орхідея - любов, краса. Півонія - довголіття, любов, сором'язливість, гордість, надія. Підсніжник - втіха. Пролісок - ніжність, чистота, вірність. Ромашка - кохання і мир, квітка для ворожіння. Рута - віра. Троянда біла - мовчання. Троянда в бутоні - серце, що не пізнало кохання. Троянда жовта - зрада, сумнів у щирості кохання. Тюльпан - кохання, гордість. Фіалка - сором'язливість, скромність, чарівність, вірність, освідчення в коханні, привабливість, смуток. Хризантема - ясність розуму й душевна чистота, щастя, успіх, удача, невинність, мудрість, довголіття; вірність. Мова кольорів: -червоний-енергія,активність;символізує життя,свободу,урочистість; -білий-нейтральний;симв.життя,свободу,урочистість; -блакитний-холодний,пасивний;симв.довіру,безкінечність,сум; -жовтий-теплий,веселий;симв.світло,життя,радість; -зелений-спокійний,серьозний;симв.мир,спокій,надію; -рожевий-ніжність,мрійливість,спокій; -фіолетовий-мудрість,урівноваженість; -синій-спокійний,сентиментальний;симв.довіру,безкінечність,сум.
2.Психологічна вправа «Полюбіть тваринку» На ватмані намальований будиночок з віконечками. Вихователі мають подумати й написати, яка тваринка їм не подобається чи яку бояться. Вих-лі приклеюють у віконечка, а потім разом намагаються знайти позитивні якості цієї тваринки, користь від неї в природі. У дітей бувають страхи щодо певних тварин,які переважно бувають сформовані під впливом дорослих. Вважаємо,що такі вправи варто проводити з дітьми.
3.Вправа «Імпровізація» Кожна команда,отримавши картку із завданням,має передати її зміст пантомімічною імпровізацією,а інші учасники повинні відгадати її зміст. -троянда-недоторкана; -дуб-велетень; -струнка тополя під дощем.
4.Вправа «Методичний пейзаж» На ватмані намальоване дерево без листя,велика та маленька квітки без пелюсток. Команди отримують завдання: -написати і приклеїти на ватман сформульовані завдання екологічного виховання в дошкільному закладі (листочки дерева); -форми роботи з екологічного виховання (пелюстки малої квітки); -методи та прийоми роботи з дітьми з екології (велика квітка).
5. Релаксаційна вправа «Райдужний настрій». Мета: засобами артерапії створити позитивний емоційний фон групи. Райдужний настрій Уяви собі, що зараз чудесний день. І над тобою пропливає сіра хмарина, на яку ти можеш укласти зараз усі свої прикрості й турботи. Дай усім твоїм турботам просто полетіти з нею… Уяви собі, що небо над тобою яскраво-блакитне, що легкі промені сонця зігрівають тебе. Ти почуваєш себе надійно захищеним – так мирно й спокійно навколо. М'який подих вітру торкнувся твоєї голови, і ти почуваєш себе легко й щасливо, як маленька легка перинка. Ти думаєш, що ти сьогодні такий же чудовий, як небо, такий же теплий, як сонце, і такий же ніжний, як подих вітру. Уяви собі, що при вдиху твоє тіло наповнюється золотим світлом – від голови до кінчиків пальців ніг... А коли ти видихаєш, уяви собі, що всі почуття, які не потрібні тобі зараз залишають тебе. Ти вдихаєш золоте світло. А видихаєш неприємні почуття. Ти – як маленька перинка, яку несе легкий вітер; ти – як промінь сонця, що падає на Землю. Дай ще більше розслабитися своєму тілу, своїм плечам і рукам, своїм ногам, розслаб свої стопи й долоньки. Уяви собі, що ти – як веселка, яка складається з безлічі різних квітів. Немає нікого на світі, хто думав і почував би так само, як ти... Це просто чудово, що ти можеш бути тут, серед нас... |