Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [1]
Управління [10]
Навчальна діяльність [6]
Наші досягнення [18]
Дошкільне виховання [85]
Бібліотека [13]
Правове виховання [15]
Учнівське самоврядування [18]
Музей [3]
Соціально-психологічна служба [24]
Цивільна оборона [4]
Медичний кабінет [63]
Інформація для батьків [20]
ЗНО [2]
Готуємось до ДПА [11]
Оголошення [17]
Наші випускники [4]
Методична робота [32]
Охорона праці [18]
Волонтерство [5]
Виховна робота [101]
Плани роботи [8]
Публічна інформація [4]
Сторінка логопеда [5]
Звітність [2]
Освітня програма [2]
харчування [2]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 101
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title
Block content
Block title
Block content

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання Календар України

Психолого-педагогічний консиліум
05.03.2013, 23:06
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНСИЛІУМ «ПРОЦЕС АДАПТАЦІЇ УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ ІІ СТУПЕНЯ»
План консиліуму:
1. Основна мета і завдання консиліуму
2. Психолого-педагогічна характеристика класу. (Класний керівник Козка О.В.)
3. Доповнення характеристики (Вчитель початкових класів Маркова Л.С.)
4. Вправа “Мікрофон”
5. Фізкультхвилинка.
6. Адаптація учнів 5-го класу до навчання в школі. Результати узагальнених діагностичних даних. (Психолог Козка С.В.)
7. Результати класно-узагальнюючого контролю в 5 класі (Заступник директора з навчально-виховної роботи Романюк Г.В.)
8. Релаксаційний комплекс.

Хід консиліуму:
Мета психолого-педагогічного консиліуму:
• залучити учасників педагогічного консиліуму до активного обговорення проблеми адаптації п´ятикласників до навчання в основній школі;
• колективне вивчення труднощів навчання п´ятикласників;
• виявлення причин труднощів учнів та вчителів;
• налагодження співпраці між учителями - предметниками, які викладають у 5-му класі;
• виробити рекомендації для всіх учасників навчально-виховного процесу з проблемних моментів адаптації.
АДАПТАЦІЯ - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.
Причини можливих проблем п’ятикласників такі:
1. Починаються особистісні зміни, пов’язані з початком підліткового періоду.
• Самооцінка дитини дедалі менше починає залежати від навчальних успіхів, а дедалі більше – від того, як її цінують та сприймають.
2. Відбуваються об’єктивні зміни у навчальній діяльності:
• з’являються нові предмети і нові учителі;
• збільшується обсяг інформації, яку потрібно не просто прослухати, а запам’ятати;
• стає інтенсивнішим внутрішній ритм уроків.
На жаль, у 10-11років у дітей втрачається інтерес до навчання. Для учнів 5-го класу багато що стає новим і непізнаним: нові вчителі, нові предмети, форми навчання. Звичайно ж, є діти, які легко й вільно вливаються в шкільну систему вимог, а є діти, які відчувають потребу в допомозі вчителів, батьків, психолога. Спостереження свідчать, що п’ятикласникам у школі цікаво: вони прагнуть бути активними, розумними, вони хочуть щоб їх побачив, оцінив новий учитель і помітив у них усе найкраще.
Вправа «Мікрофон»
- Яке загальне враження у вас склалось про цей клас: про його поведінку, ставлення до навчання, вчителів, про взаємини між учнями.
- Що в житті цього класу здається вам незрозумілим, незбагненним?

Фізкультхвилинка «Полювання на лева» (5 хв)
Мета: створити гарний настрій.
Хід вправи.
Учасники стають у коло один за одним. Ведучий промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а учасники повторюють за ним:
- Ми йдемо полювати на лева. (Впевнений хід по колу)
- На боїмося ми нічого! (Відображаємо рухами)
- Ой, а це що?
- Болото! Чав! Чав! Чав! (Обережний хід, високо піднімаючи коліна)
- Ой, а це що?
- Море! Буль! Буль! Буль! (Плавальні рухи)
- Ой, а це що?
- Поле! Топ! Топ! Топ! (Тупотіння ногами)
- Ой, а це що?
- Це дорога навпростець! (Впевнений хід)
- Ой, а це хто? Такий великий! (Показуємо) Такий пухнастий! (Немов погладжуємо)
- Ой, та це ж лев! (Показуємо, як злякалися)
- Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ!
- Через море! Буль! Буль! Буль!
- Через болото! Чав! Чав! Чав!
- Прибігли додому! Сховалися! (Присіли)
- Які ми молодці! (Погладжуємо себе по голові)
- Які ми хоробрі! (Легенько стукаємо кулачком по грудях)
Ми нічого не боїмося! (Заперечливо похитуємо вказівним пальчиком)

Виступ психолога. У вересні –жовтні згідно запланованого раніше пріоритетного напрямку діяльності психологічної служби була здійснена комплексна діагностика – вивчення адаптованості учнів 5-го класу до середньої ланки і які особливості групового і індивідуального підходу до них
Методики, використані для діагностики
• Анкета “Моє ставлення до навчання”;
• Методика “Незакінчені речення”;
• Методика “Пишемо листа першій вчительці”
• “Особистісна адаптованість”
• “Тривожність” (Філіпса)
• ДВОР;
• Соціометрія;
• Бесіди з учнями і вчителями.
(Представлення узагальнених результатів комплексної діагностики в 4-му та 5-му класі у вигляді презентації)
- Якщо порівняти показники діагностики у 4-му та 5-му класах, то вони майже не змінилися. На це вплинуло те, що в молодших класах постійно змінювались вчителі, діти навчились адаптуватись до вимог кожного з них. Тому перехід до нової ланки навчання у цьому класі проходить без особливих загострень.
Рекомендації педагогам для роботи з учнями 5-го класу:
 Дати простір для особистісного і творчого зростання потенційно обдарованим учням;
 Підтримувати самооцінку, частіше хвалити, вселяти впевненість в своїх силах в невпевнених в собі дітях;
 М`яко, але наполегливо не давати дітям проявляти агресивність, вчити їх правилам поведінки;
 Розвивати читацькі і пізнавальні інтереси, любов до читання у всіх учнів, особливо у тих, хто погано читає.
П’ятий клас – період, коли діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.

Рішення психолого-педагогічного консиліуму.
1. Вивчити (повторити) і враховувати ві¬кові особливості дітей молодшого підлітко¬вого віку в навчально-виховному процесі. Проводять педагоги, (Постійно.)
2. Враховувати рівні розвитку загальних розумових здібностей, процесів пізнавальної сфери, характерологічні особливості п'ятикласників у навчально-виховному про¬цесі, сприяти позитивній динаміці розвитку. Проводять педагоги. (Впродовж навчального року.)
4. У рамках тісної співпраці та дотриман¬ня єдиних вимог провести батьківські збори у 5-му класі за однойменною темою. Прово¬дять класний керівник та психолог.
5. Звертати увагу на дітей, які вихову¬ються у неповних сім'ях Постійно проводять педагоги.
6. Під час навчально-виховного процесу та на уроках фізичного виховання, під час позаурочних, позашкільних заходів врахо¬вувати стан здоров'я школярів. Постійно проводять педагоги.
7. Враховувати принципи роботи з обдарованими дітьми під час співпраці з учнями 5-го класу, які мають високі потенційні здіб¬ності. Навчати дітей працювати з текстовими завданнями. Проводять впродовж навчального року педагоги.
8. Бібліотекарю, педагогам розвивати читацькі інтереси п'ятикласників.
Категорія: Соціально-психологічна служба | Додав: Свєта
Переглядів: 3605 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
ІСУО
  • Реєстрація до ДНЗ
  • Нові знання
  • Електронна атестація педагогічних кадрів
  • Випускникам
  • Реєстрація на ЗНО
  • Інформаційна сторінка
  • Тренувальне он-лайн тестування
  • Вступ до ВНЗ
  • Пошук
    Друзі сайту
  • сайт вчителя інформатики
  • районний відділ освіти
  • ВІППО
  • ВМАН
  • Сайт МОН