|
"Попереду в нас п`ятий клас"
| 02.03.2014, 01:56 |
Розвивальне заняття «Попереду в нас п’ятий клас» Мета: зменшення впливу стресогенних факторів пов’язаних із переходом до середньої ланки та підвищення рівня розвитку пізнавальних процесів, саморегуляції; формування позитивної навчальної мотивації, робота над розвитком дрібної моторики руки. Завдання: 1. Розширювати можливості школярів, формувати в них необхідні знання, вміння та навички для підвищення результативності шкільної діяльності. 2. Формувати позитивну навчальну мотивацію; 3. Сприяти адаптації четвертокласників до школи II ступеня. Форма роботи:групова Обладнання: плакати, роздатковий матеріал, кольорові олівці або фломастери, ручка, папір, стікери, презентація. Хід заняття 1. Привітання долоньками навхрест говорячи фразу «Я твій друг, і ти мій друг - разом веселіше». 2. Привітання гостей. - Зеленіє древній пень Вас вітаєм, добрий день! (З рази). 3. Налаштування на заняття. Вправа «Сонечко» Діти встаючи із-за парт, піднімають руки до сонечка і підводяться навшпиньки, тягнуться до нього, насолоджуються теплими промінчиками. Сонечко дарує кожному по веселому грайливому зайчику, який вони притуляють до грудей і випромінює світло. 4. Міні-повідомлення психолога. Дорогі діти! Ось уже через декілька місяців ви помандруєте тернистою дорогою у наступний... - Який клас діти? - П'ятий (відповідають діти). Збираючись «дорогою в п'ятий клас» нам потрібно буде взяти із собою багаж з важливими речами - а це ті якості та риси характеру, які допоможуть нам подолати певні труднощі на своєму шляху до знань. Отож, сьогодні ми пограємось у гру, яка називається «Попереду в нас 5-й клас» (психолог кріпить плакат). Але для того, щоб нам приступити до цієї гри, ми повинні обговорити і прийняти правила. Правила пропонує психолог і вивішує на видному місці. Правила: 1. Добровільність і активність. 2. Бути доброзичливим у ставленні до інших. 3. Тут і зараз. 4. Правило піднятої руки. 5. А зараз, почнемо мандрувати нашою дорогою, але щоб нам було весело і цікаво, як ви думаєте, що ж потрібно взяти з собою, яку важливу характеристику? Відповідь: хороший настрій. Дуже часто ми чуємо: у нього «хороший» настрій - як ви це розумієте? (це коли добре, зручно і тепло, коли ми усміхаємось і в нас все добре). Тож давайте спробуємо на нашій дорозі відправити «хороший настрій». Учень прикріплює сонечко на плакаті. Наше сонечко буде символом добра, житгя та радісного дня. Мандруючи дорогою ми зустрічаємось з ось цим деревом - це дуб. Діти, а що він нам символізує? Діти, могутність, силу та міцність знань.
- Знову прикріпимо на дуб листочки. Повз нього дорогою ідуть сотні діточок і багато він знає, чув та бачив. Але гляньте, тут є дупло. А хто б там міг жити? Діти (сова). Яка вона? (Мудра). Діти кріплять сову як знак мудрості. Сова нам підготувала наступні завдання: І.Розшифруй приспів 'я: Повний колос до землі гнеться, а пустий у гору пнеться. Яку рису ви проявили, виконуючи ці завдання? Діти (розум, і клеять листочок). ІІ.Цікаві задачі від сови. На ґанку гралися 5 мишенят. Згодом прибігла кішка. Скільки стало всіх на ґанку? (одна кішка, мишенята втекли). Бабуся зв'язала онукам на зиму шарфи і рукавички. Всього вона зв'язала 3 шарфи і 6 рукавичок. Скільки онуків у бабусі? (троє) У коня дві праві ноги, дві ліві ноги, дві задні та дві передні. Скільки ніг разом? (4 ноги). Ведмедик Вінні любить мед. На день народження він приготував 5 бочок меду. Коли в гості до нього прийшов кролик і п'ятачок, то вони принесли ще по одній бочці меду. Скільки бочок меду стало у Вінні. (о, бо він все з'їдає) Діти, що вам допомогло розв'язати задачі? (пам'ять, мислення) - приклеїмо листочки на дуб. Діти, ще яку якість ви проявили (кмітливість) - прикріпимо хмаринку. 6. Рухлива гра «Хто як рухається» Ведучий називає слова, а діти імітують рух предмета, переміща¬ючись по класу. Літак, зайчик, ведмідь, жабка, чапля, учень в молодших класах, горобчик, пташка, п`ятикласник. (Учень кріпить м'яч, як символ спритності, швидкості) 7. Вправа «Графічний диктант» (8-10хв). Листочки (аркуші паперу в математику) - на уважність, зосередженість, старанність. Інструкція: від крапочки за моєю командою почали: 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вправо; 1 клітин 1 1ка вниз; 4 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 1 клітинка вниз; 2 клітинки вліво; 3 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вверх; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 4 клітинки вверх та домалювати око. Загадка: Здивувалась дітвора: „Це тварина чи гора? Як же їсть він, як він п’є?” А для цього хобот є! (слон) (учні кріплять слона, як уважність) 7. Вправа «Спільний малюнок». Зі скриньки діти дістають розрізані навпіл квіточки, метелики. Рухаючись знаходять собі пару. В парах розмальовують метелики і квіточки не розмовляючи один з одним, щоб вони були однакові. - Чи легко було виконувати? - Як самі ви працювали? - Діти кріплять на плакаті свої метелики, квіти, домальовують стебло. - Коли ви працювали разом то яку якість, рису характеру проявили (дружба, фантазія, старанність). Діти, ми вже близько до п'ятого класу, хто ж на вас там чекає? (інші вчителі, новий класний керівник). Давайте ми складемо «Побажання майбутньому вчителю» (діти пишуть на липких стікерах і кріплять на плакаті. Побажання - здорова - добра - красива - ніжна - ласкава - привітна - лагідна - терпляча - щаслива - смілива - розуміюча - розумна - весела - молода - найкраща Підсумок Будемо сподіватись діти, що наші побажання будуть здійснюватись у майбутньому. Але давайте згадаємо, що нам вдалося зібрати у нашу валізу, багаж (діти роблять висновок разом з психологом, потім стають вколо і говорять один одному приємні речі). Психолог починає: «Я бажаю тобі гарно вчитись...» (будь старанним, допитливим, допомагай іншим, будь відмінником, будь впевненим у собі, будь слухняним, будь упевненим в собі, будь спостережливим, будь працьовитим, будь вірним другом...) Психолог: «Діти, я вам дякую за гарні відповіді та за активність на занятті». Всі разом прощаються: «щиро кажемо вам ДОПОБАЧЕННЯ!» |
Категорія: Соціально-психологічна служба | Додав: Свєта |
Переглядів: 819 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
| |