Інтегроване заняття з художньо-естетичного розвитку
«Подорож до піщаної печери»
Мета:
- створити у дітей позитивний настрій за допомогою застосування методів пісочної терапії, вчити їх передавати різні емоційні стани в імітаційно-образних іграх;
- розвивати артикуляційний апарат дітей, удосконалювати уміння багаторазово повторювати один і той же рух;
- познайомити дітей з властивостями та якостями піску. Допомогти зміцнити м’язи рук, розвивати спритність і координацію рухів кистей рук під час роботи з піском. Вчити шляхом практичної діяльності робити «живий пісок», використовувати його для ліплення піщаних виробів. Розвивати творчі здібності дітей при малюванні кольоровим піском;
- виховувати у дітей бажання експериментувати, почувати себе більш успішним, отримати можливість самовираження.
Матеріали: кімнатна пісочниця, звичайний пісок, кольоровий пісок, вода, сніг у відерці, дзвіночок, спокійна музика.
Хід заняття
Діти, подивіться, я сьогодні принесла вам дзвіночок, але він не простий, а чарівний. Цей дзвіночок дуже любить дарувати людям радість. Давайте будемо передавати дзвіночок один одному разом з нашими щирими побажаннями. (Під ніжну музику, діти передають дзвіночок та бажають всього доброго один одному).
Цей дзвіночок дуже любить подорожувати і сьогодні він запрошує нас в чарівну країну, а яку саме ви дізнаєтесь відгадавши загадку. Загадую загадку.
Так, молодці це – пустеля. Країна пісків, пісочна країна. А ви б хотіли потрапити до пісочної країни.
Давайте сядемо на килим, закриємо очі і за допомогою чарівного дзвіночка перенесемось до пісочної країни.
(Діти сідають на килим, закривають очі, звучить мелодія дзвіночків).
Відкривайте очі. Подивіться ми з вами на порозі чарівної країни пісків, але для того, щоб пісочна країна пустила нас у свої володіння треба привітатись з піском.
Здрастуй наш пісочок,
Жовтенький дружочок,
У долоньки наші подивися
У них доброта й любов знайшлися.
Ми з вами привіталися з піском тепер можемо погратись з ним, але послухайте правила поводження в пісочній країні.
Шкідливих немає дітей у країні
Адже не місце їм у піску
Тут не можна кусатись і битись,
І в очі піском кидатись.
А зараз ми можемо погратись з піском, адже пісок полюбляє, кои лагідні дитячі пальчики торкаються його.
(Діти виконують рухи пальцями по піску).
- Повзає по поверхні піску змійка. Як вона повзе? Як каже? («Ш»).
- Жучок борсається в піску – промовляємо звук «Ж» (діти рухають всіма пальцями, імітуючи рухи комах).
- Коник стрибає по піску – промовляємо звук «З» (стрибаємо пальцями, імітуючи рухи комах).
- «Дует пісочний вітер» - промовляємо звук «В» (долонями розгладжуємо пісок).
Діти, ви дуже гарно погрались з піском. А скажіть мені, який пісок? (Сипучий, сухий, дрібний, жовтий). Так, а ще пісок вміє розмовляти. Давайте послухаємо, як шумить пісок, пісочний дощ.
Пісочний дощ – звук «С». (Діти спочатку повільно, а потім швидко сиплять пісок із свого кулачка в пісочницю.
Артикуляційна гімнастика
Відкриваємо ротик – будинок
Хто господар в домі тім
У ньому господар – язичок
Він зручно в будинку ліг.
(Відкриваємо і закриваємо рот, показуючи і ховаючи язичок).
В цьому будинку дві стіни
Це щоки - нам видно
Можуть стіни в будинок втягнутись
А потім, як куля надутись.
(Надуваємо та втягуємо щоки).
Двері – губи гнучкі
Можуть стати усмішкою,
Можуть в трубочку зібратись
Потім знову посміхнутись.
(Розтягуємо губи в посмішку, після збираємо трубочкою).
Молодці, ви гарно розім’яли свої язички та губи. Тепер ми можемо далі продовжити подорож по пісочній країні.
Діти, а скажіть сніг і пісок, чи є між ними щось спільне? Вони однакові, чи різні?
(Міркування дітей)
Давайте пройдемо в нашу чарівну лабораторію і порівняємо сніг і пісок.
(Проводиться порівняння снігу та піску. Сніг – мокрий, холодний, тане у теплі, білий. Пісок сипучий, буває мокрий, в теплі не тане, а з мокрого можна ліпити).
Ми вже виконали стільки завдань, що трішки втомились. Я пропоную вам відпочити та трішки розім’ятись.
Фізкульт хвилинка
Відпочили? Тепер можна далі продовжити експерименти в пісочній країні.
А знаєте, що пісок можна «оживити»? Хочете ми сьогодні з вами зробимо «живий пісок»? таким піском можна гратись і в групі і в дома. Давайте ми із цього піску виліпимо щось, хто що, побажає.
Самосійна робота дітей.
Дивіться, які гарні фігурки у нас вийшли. Вони не розсипаються і водночас м’якенькі. Ці фігурки ми залишимо в пісочній країні, а потім, коли повернемось в дитячий садок, поділимось секретом виготовлення живого піску з іншими дітьми і навчимо їх робити гарні вироби з нього.
(Миємо та витираємо руки).
Молодці, ви добре впорались із всіма завданнями. Ми з вами захоплююче подорожували по пісочній країні, грались з піском, але перед тим, як повернутись в дитячий садок, я пропоную вам ще одне цікаве завдання.
Так як скоро весна, я пропоную намалювати весняну картину. Для цього ми маємо кольоровий пісок. Діти працюють самостійно.
Діти, де ми сьогодні з вами побували? Вам сподобалась наша подорож? І мені сподобалась. Але нам пора прощатись із пісочною країною.
У долоньки свої подивіться
Один одному всміхніться
Спасибі, милий наш пісок,
За день чудовий і урок.
Тепер я прошу вас простягнути руки над пісочницею і зробити рухи так, ніби ми скатуємо кульку. Тепер прикладіть цю кульку до свого серденька і повторюйте за мною:
«Ми беремо із собою все найважливіше, що було сьогодні з нами, все, чому ми навчились і дізнались». |