Одяг, взуття
Мета: Дати уявлення про одяг, взуття та головні убори;
Ознайомити із творами Н. Забіли «Оксанчине вбрання», Б. Вовка «Лінива Оленка»;
Поповнити словник дітей прикметниками, прислівниками, уточнити значення дієслів; активізувати вживання прийменників (в, на, під); ознайомити зі значенням прийменників «з», «з-під»; вчити координувати мовлення і рухи;
Розвивати уяву та фантазію за допомогою методу РТУ – найпростіших методів фантазування (інверсія або навпаки – зміна дії на протилежну, надання живому об’єкту якості неживого або навпаки);
Виховувати охайність, звичку класти кожну річ на відповідне місце.
Обладнання: 2 ляльки, ляльковий одяг, малюнок «Шафа з поличками», кольорові олівці.
Хід заняття
Етюд «Привітання» (діти стоять рядочком)
Вихователь. Діти, слухайте мене уважно та сідайте за стіл тільки той, хто впізнає свою річ (одяг). Наприклад: «Чия це шапка? Чия футболка? Чий шарф?»
(розігрується сюжет за мотивом оповідання Б Бойка «Лінива Оленка»)
-
Чого це ти, Оленко, не причесана?
-
Бабуня не встигла причесати.
-
А черевички чого брудні?
-
Дідусь не почистив.
-
А ґудзика чого біля комірця немає?
-
То вже я винна, забула нагадати мамі, щоб пришила.
Вихователь.
-
А чи права Оленка?
-
Якого одягу не вистачає на Оленці? (немає шкарпетки, а восени без шкарпеток холодно, можна застудитися)
-
А що ще неправильно? (немає одного черевичка, платтячко вдягнене задом наперед, на голові розв’язана стрічка, ґудзики неправильно застебнуті)
-
Хто бажає допомогти Оленці одягнутися? (дитина одягає ляльку, коментуючи дії. Лялька каже (магнітофонний запис): «Ой, як мені соромно! Зараз я сама одягнуся». Оленка вибачається перед дітьми та своїми рідними).
Вихователь. У нас в гостях лялька Оксанка. (діти вітаються з нею). Зверніть увагу на її вбрання. (читання вірша Н. Забіли «Оксанчине вбрання» із відтворенням рухів)
У нашої Оксаночки
Таке хороше вбраннячко:
Шовкова спідничка,
Білі черевички,
На голівці кучерявій
Аж чотири стрічки.
Встане рано-зранку
Дівчинка Оксанка,
Вдягне обережненько
Трусики мережані,
Сорочечку з батисту,
Три разки намиста,
На маленькі ніжки –
Шовкові панчішки.
(Після закінчення фізкультхвилинки діти сідають на свої місця).
Дидактична гра «Навпаки» (метод інверсія) – порівняти одяг Оленки та Оксанки, наприклад, чистий – забруднений, охайний – … і т. д.
Вихователь. Уявіть, що одяг та взуття стали б живими, ніби в казці. Як би поводила себе Оленка? Що могло б з нею трапитись? (міркування дітей).
Вихователь. Я хочу перевірити, чи з вами не може трапитись історія ляльки Оленки. Визначте, що зайве на картинках та поясніть, чому? (наприклад, хустка, куртка, шапка, картуз – зайва куртка, бо це не головний убір і т. д.)
Вихователь. Перед кожним з вас є малюнок з зображенням шафи з поличками. Вам потрібно покласти усі речі на місце графічно за допомогою кольорових олівців: синім – білизна, червоним – верхній одяг, зеленим – головний убір, коричневим – взуття (Дидактична гра «Кожній речі своє місце»).
Підсумок заняття. Що вам найбільше сподобалось на занятті? |