Майстер-клас з батьками вихованців старшої групи на тему:
«Казкотерапія в роботі з дошкільниками»
Мета: покращити настрій педагогів, поліпшення психічного здоров’я, дати можливість дорослим розв’язати свої проблеми, відновити емоційну рівновагу або коригувати поведінку, сприяти інтелектуальному розвитку, виявити внутрішні конфлікти батьківського колективу та ускладнення відносин.
Казка… її можливості великі. Мова перших казок, що чує дитина дошкільного віку, ритмічна, слова часто заримовані, а героям надаються незвичайні визначення.
Люди із покоління в покоління, передаючи зміст казок, давало відповіді на основні життєво важливі запитання, адже історію розвитку взаємин між людьми закладено в сюжетах багатьох казок.
Можна сказати, що казка має дуже важливий вплив на дітей, їх світогляд. Казко-терапія – це метод у якому казкова форма застосовується для інтеграції особистості, розвитку її творчих здібностей, удосконалення взаємодії з навколишнім світом.
Казкотерапія сприяє розвитку у дошкільників:
· самостійності;
· емоційності;
· творчості;
Казка – це образне зображення життєвих реалій. Дії, що відбуваються в казках, можуть трапитись і в реальному житті, але не в буквальному смислі. За допомогою казкових сюжетів дошкільники вперше опановують основні життєві принципи, можуть порівняти добрі та погані вчинки.
Саме казки здатні повернути дорослих до простих і важливих істин. Вони виводять на якийсь інший рівень, і розповідають про важливі істини, про які дорослі згодом забувають. Ось і я сьогодні, шановні батьки, хочу запропонувати поринути у дитинство та пригадати найулюбленіші казки свого дитинства.
Пропоную вам перше завдання «Пригадай казку»
Мабуть, немає людини, яка не любила б казки. Ті з нас, хто не зацікавлений у класичних казках, переглядають сучасні фільми, читають детективи. Романи. Але ж це і є сучасні казки.
Люди завжди обмінювались історіями. Зараз я пропоную вам згадати ту казку, що вам дуже подобалась в дитинстві, і по черзі її представити. Чим вона вам подобалась, що в ній ви запам’ятали найкраще?
Яка в нас вийшла чудова галерея казок! Які почуття у вас виникали під час цього? (розповідають).
Другим завданням буде гра під назвою «Чарівні створіння»
Колись давно одну країну населяли чарівні створіння, але налетів ураган і знищив їх. Тільки в глибоких печерах залишились яйця чарівних створінь. Зараз я дам вам по такому яйцю (надуті повітряні кульки), зігрійте їх своїм теплом, і з них вилупляться чарівні створіння.
Гравці за допомогою фломастерів малюють різні створіння на кульках.
- Як його звуть?
- Який він?
- Які почуття виникали під час роботи?
Ми трішки всі втомилися, тож давайте трішки порухаємося.
Гра «Казковий дощ». Гравці стають один за одним.
У казковій країні іде дощик, але не простий а казковий. Він стукає по шиї, по плечах, по спині, кучерявить волосся.
Усі гравці рухаються по колу. Кожний гравець відповідно до слів ведучого за допомогою легких постукувань пальцями робить масаж учасникові, який іде попереду. Потім усі повертаються в зворотний бік і роблять те ж саме.
Четвертим завданням буде створити «Коло дружби».
сісти зручно на килимку. Поглянути на своїх сусідів з однієї сторони та іншої, посміхнутись один одному. Шановні колеги, пригадайте будь-ласка приємні історії, які трапились з вашими сусідами по обидві сторони, та поділіться своїми враженнями. Можливо ви виконували, якусь роботу разом, або ж відпочивали.
П’яте завдання «Чарівна казка».
Всі учасники поділяються на команди, кожна команда отримує свій початок казки. Завдання: потрібно придумати свій варіант продовження цієї казки.
- Школа Мудрої Сови розташовувалась у казковому лісі. Усі звірі вважали, що вона знає відповіді на всі запитання і може розв’язати будь-яку ситуацію. Але одного разу…..
- У чудовій кольоровій коробці з олівцями мешкав маленький Олівчик. А друзями його були фарби. Щоранку Олівчик розпочинав подорожувати на аркушах паперу і вихвалявся, що він головний. Але сталось так, одного для фарби образились на нього і ….
- В одному місті жила-була чарівна сім’я. Вона мешкала в казковому будинку. Захотілось членам цієї сім’ї вирушити в чарівну подорож в пошуках щастя…
Батьки працюють, а потім озвучують свої версії.
Ну, і останнє шосте завдання «Подорож».
Вмикаю спокійну лагідну музику.
Заплющте очі… уявіть, що ви вирушили у подорож. Ви обїздили багато країн, познайомились із різними людьми.
І ось одного разу ви їхали через поле. Навкруги літали метелики, співали птахи – вони раділи, що ви їдете через поле. Пахло квітами і свіжою полуницею. І ось на горі ви побачили Прекрасний Палац. Щось підказало вам, що вам важливо потрапити туди. І ви вирушили до Палацу.
Коли ви ввійшли до нього, то були вражені його красою. Усе тут було зручним і красивим. Ніби хтось будував цей палац саме для вас. І ви зрозуміли. Що в ньому ви знайдете щось дуже важливе для себе, що ви наближаєтесь до палацу й знаходите для себе те, що ви хотіли…
Усе те, що ви знайшли для себе в цьому палаці, залишиться вам, і ви візьмете це з собою, коли повертатиметесь. А зараз ви робите глибокий вдих … і видих. Візьміть із собою все те хороше, що було з вами. І повільно розплющуйте очі. Повертаємось до кімнати.
А зараз розкажіть, що ж ви знайшли для себе в цій казковій подорожі, чого немає у вас в реальному житті.
І на останок, попрошу вас всіх стати в коло. Давайте скажемо один одному лагідні та приємні слова, або ж компліменти.
Завдання виконували всі уміло,
Старались, трудились, не лінились.
А сподобалось вам брати в них участь, чи ні,
Тож хоч поплескаймо самі собі.
Підготувала вихователь
Філіпчук О.В. |