Музична вікторина
(конкурс між учнями 7,8-9 класів)
Мета. Збагатити учнівський досвід з музичного мистецтва. На прикладах зразків народної творчості та сучасної музики формувати хист до живопису, поезії, театралізації художніх образів, бережливого ставлення до природи. Формувати в учнів народну фундаментальну основу – слухати, відчувати, розуміти.
Учитель:,,У яких би барвах небо не світилось –
Збережи кровинку рідного тепла,
Тільки б вічні зорі в криниці дивились
Тільки б наша пісня нас пережила”.
1. Десять теоретичних запитань (1 бал за одне питання)
1) Український народний духовий муз. інструмент великої довжини (до 3 метрів ), поширений у західних областях України.( трембіта)
2) Український мандрівний музикант 17 – 19 століть.( кобзар)
3) Найвищий музичний навчальний заклад. ( консерваторія )
4) Хто зробив обробку української народної пісні ,,Щедрик’’ ? ( М. Леонтович)
5) Графічне зображення музичного звука. ( нота )
6) Сукупність кількох звуків що виконується одночасно. ( аккорд)
7) Відстань між двома звуками по висоті. (інтервал)
8) Найменший смичковий інструмент. (скрипка)
9) Автори гімну України. (муз. М. Вербицького сл. П. Чубинського)
10.) Українські народні танці. (гопак, козачок, метелиця)
11) Ансамбль з трьох виконавців. (тріо)
12) Музикант який грає на цимбалах. (цимбаліст)
13.) Низький жіночий голос. (альт)
14) Керівник хору. (хормейстер)
2. Звучить муз. Твір Е. Гріга ,, Ранок”, де композитор зображує природу рідного краю. Учасники мають малювати образ, який уявляють під музичний твір. (5 балів)
3. Конкурс - вгадай мелодію (по п’ять мелодій кожній команді, один бал за відгадану мелодію).
4. Конкурс «Мозковий штурм».
1) Назвіть улюблений муз. Інструмент Карабаса-Барабаса (Труба)
2) Яка квітка має музичну назву? (Дзвіночок)
3) Як звуть самого доброго, а головне співаючого кота, який закликав всіх жити в дружбі і злагоді? (Леопольд)
4) Який інструмент можна змайструвати з тростини, якщо зробити в ній дірочки? (Сопілка)
5) Скільки струн у балалайки? (3) А у скрипки? (4)
1) Як називається пісня, яку співають перед сном? (Колискова)
2) Професія людини, яка пише музику? (Композитор)
3)Сільки рядків має нотний стан? (п’ять )
4)Як звати пана, який стоїть на початку нотного стану.(Скрипічний ключ)
5)Музичний інструмент,який постійно бють. (Барабан). А трясуть? (бубон)
Підведення підсумків конкурсу (один бал за одне питання)
5. Конкурс «Музична доріжка»
Завдання командам знайти захований в залі предмет орієнтуючись на звучання музики (тихо - далеко, голосно – близько; конкурс на час, хто швидше отримує 5 балів).
6. Конкурс «Музична карусель».
Учасники бігають під музику навколо стільчиків (їх на 1 менше, ніж дітей), по закінченню музики діти займають місця, хто не встиг - виходить з гри, так до переможця. (учасник з якої команди залишився, отримує 5 балів).
Учитель: Святе мистецтво! В пензлі чи пері
Є сила дати вічність кожній рисі:
Хмарини, що пливе в небесній висі,
Веселих промінців химерній грі,—
Вони спиняють порух віт вгорі
І подорожніх, що ідуть у лісі,
І корабель, що при скелястім мисі
Навік в заливі кинув якорі.
Дитя весни, і літа, й падолисту,
Що вірно тчуть ясну твою окрасу,
Мистецтво, ти даруєш благодать.
І стримане, просте, хоч повне змісту,
Ти вмієш вирвать мить із плину часу
І в ній божисту вічність передать.
Підбиття підсумків вікторини.
|